تبلیغات
میثاق - قابل توجه اونایی که به اسم فلسطین آلرژی پیدا کردن

 

اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
امام خامــــــــــنه ای :

« امروز همه‏ ى دنیاى اسلام باید قضیه‏ ى فلســـــطین را قضیه ‏ى خود بداند؛ این، كلیــــــد رمزآلودى است كه درهاى فـــــــــرج را به روى امت اسلامى مى‏ گشاید. »






این [فلسطین] کلید رمز آلودی است که درهای فرج را به روی امت اسلامی می گشاید.۱ عمق چنین جملاتی را کاویدن و شعاری و بی تفاوت از کنارشان نگذشتن، تلنگرهایی جدی به انسان می زند و کانالی باز می کند برای بررسی چنین موضوعاتی در منظومه ی فکری بزرگان. به ما پیشنهاد شد به دوستان پیشنهاد می کنیم: فرصت کردید نیم نگاهی بیندازید به اولین پیام امام(ره) در اولین روز جهانی قدس. قسمت اعظم و اهم دیدگاه امام(ره) در این پیام نه قدس و فلسطین که مباحثی است از قبیل مسائل جهان اسلام، تشکیل جبهه ی مستضعفین علیه مستکبرین، نقطه ی تمایز متعهدین و منافقین، آمادگی مستضعفین برای مقابله و قیام علیه مستکبرین و الخ!

به برخی از تعابیر امام(ره) توجه کنید: روز قدس یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس اختصاص داشته باشد. روز مقابله ی مستضعفین با مستکبرین است... روزی است که باید سرنوشت ملتهای مستضعف معلوم شود... روز قدس روز اسلام است. روز قدس روزی است که اسلام را باید احیا کرد و احیا بکنیم... من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم(ص) می دانم و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم و مسلمین از آن انزوایی که آنها را کشانده بودند خارج شوند و با تمام قدرت و قوت در مقابل اجانب بایستند و ما در مقابل اجانب با تمام قوا ایستاده ایم... من از خداوند تبارک و تعالی خواهانم که غلبه بدهد اسلام را بر همه ی قشرهای عالم، بر همه ی مستکبرین، مستضعفین را غلبه بدهد...۲

 یکی از بزرگواران فعال در عرصه ی پژوهشهای مهدوی عقیده دارد که این پیام همان صیحه ی آسمانیست. در مقام توضیح آنکه صیحه ی آسمانی اولین نشانه ی حتمی ظهور است که در آخرالزمان جریانی در مقیاس جهانی علیه خط باطل ایجاد می کند. در روایات، زمان جرقه ی این جریان جهانی با تعابیری از قبیل آخرین جمعه ی ماه رمضان و یا صبح بیست و سوم ماه رمضان توصیف شده است. امام(ره) برای بزرگداشت فلسطین و قدس که بنا به تاکید خودشان منحصر به فلسطین و قدس نبوده و روز اسلام است و احیای اسلام و مقابله ی مستضعفین با مستکبرین و تجهیز جهان اسلام که در حقیقت جریانی جهانی علیه خط باطل بین المللی محسوب می شود روزی را انتخاب کردند که آخرین جمعه و بیست و سوم ماه رمضان محسوب می شود، سوال اینجاست که چرا؟؟؟۳

در جایگاه رد یا تایید این نظریه نیستم ولی چنین دیدگاهی دنیایی جدید در برابر حوادث فعلی جهان به روی انسان می گشاید. چنین رویکردی از آنجا اهمیتی دوچندان می یابد که روایات، قدس و مسئله ی قدس را یکی از کانونهای کشمکش و درگیریهای آخرالزمان دانسته اند که جبهه ی حق و جبهه ی باطل با تمام قوا در آن با یکدیگر به مناقشه و مبارزه می پردازند! آنچه به پیرو خواهد آمد نظر شخصی ام است و نمی دانم تا چه حد درست ولی به گمانم در استراتژیهای کلان جمهوری اسلامی، فلسطین کلید ظهور تعریف شده است. با چنین رویکردی تاکیدها و حمایتهای ویژه ی نظام نسبت به فلسطین بسیار معنادار می شود. بازگردیم به جملات ابتدایی: این[فلسطین] کلید رمز آلودی است که درهای فرج را به روی امت اسلامی می گشاید.۴

۱. رهبر فرزانه ی انقلاب

۲. صحیفه ی امام ج۹،صص۲۷۹-۲۷۶

۳. بر همین مبنا ایشان استدلال می کردند که امام دقیقا می دانست که چه می کند و در چه طرحی قدم بر می دارد.

۴. ذکر این مطلب بدان جهت صورت می گیرد که مشخص شود در منظومه ی فکری امام(ره) و رهبری،مسئله ی فلسطین چگونه معنا پیدا کرده و رصد می شود. حال اینکه چنین دیدگاهی تا چه حد صحیح است بحث دیگری است.






طبقه بندی: مـــــهـــــــــدویـــــــتـــــــــ...،  آخـــــــــــــرالـــــــــزمـــــانـ...،  امـــــــــــــام خــــامنـه ایــ...، 
برچسب ها: سید علی، فلسطین، فلسطین و ظهور، چرا از فلسطین حمایت میکنیم، کمک به فلسطین،  
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 6 آبان 1392 توسط افسر سایبری
لوگوی دوستان

تمامی حقوق این وبلاگ برای <-BlogTitle-> محفوظ و انتشار مطالب با ذکر منبع مجاز می باشد.